Am testat o aplicație care chiar te ajută să devii stăpân pe timpul tău. Să conștientizezi cât timp durează fiecare lucru pe care obișnuiești să-l faci zi de zi. Cum se cheamă și ce știe să facă? Se cheamă Time Doctor și chiar e doctorul timpului tău. Te va ajuta să sesizezi care sunt problemele care afectează eficiența și productivitatea ta. Și îți va oferi sugestii despre cum să le remediezi. Însă, TU vei fi acela care va trebui să le aplici.

Ce ai de făcut?

  • Primul pas, ca să poți lucra cu Time Doctor, este să îți instalezi aplicația local, pe calculatorul/laptop-ul/tableta, etc. pe care lucrezi. Și să-ți creezi un cont de utilizator. Vei avea nevoie și de acesta din urmă.
  • Va trebui să le loghezi zilnic și să pornești aplicația de câte ori începi să muncești.
  • Să ții cont de sugestiile pe care ți le oferă periodic această aplicație.
  • La sfârșitul zilei de muncă, să te uiți pe statisticile pe care Time Doctor ți le oferă. Vei descoperi cât a durat fiecare task din ziua respectivă, de câte ori te-ai întrerupt și cât au durat întreruperile, câte ore de muncă efectivă ai avut pe durata unei zile.
  • Poți să-ți grupezi task-urile zilnice pe proiecte. Poți să folosești termeni generali sau specifici (în funcție de cum dorești să se facă monitorizarea).
  • Dacă lucrezi cu un client care te plătește la oră, poți să folosești cu succes această aplicație, pentru că îi va furniza toate datele clientului tău așa încât să-ți încasezi banii.
  • Aplicația furnizează o dată la câteva minute print screen-uri din care clientul își poate da seama dacă ai lucrat la ce ați stabilit sau nu. Monitorizează cât timp ai petrecut pe platformele de socializare, pe unde ai navigat pe net și ce programe locale ai folosit.
  • Nu, nu vei putea să lași totul pornit și tu să… te uiți la TV. Aplicația are niște avertizări. Niște ferestre de tip pop-up pe care dacă nu le închizi în timp util, te raportează în statistici ca fiind inactiv. Cum slăbești ritmul, apar ferestrele de avertizare.

 

Time Doctor te ajută să te organizezi

Cu această aplicație devii transparent pentru tine însuți dar și pentru clientul tău. Da, la început îți va sta ca un ghimpe în coastă. Dar după o vreme îți vei da seama că dacă lucrezi concentrat și bine organizat e pentru binele tău înainte de toate. Îți faci treaba zi de zi, într-un anumit interval orar, clientul știe și vede, iar tu îți iei banii munciți.

În restul orelor ești LIBER să faci ce-ți place ție. Aplicația nu monitorizează timpul de pauză declarată, nici intervalele în care decizi să nu te loghezi la contul tău.

Această aplicație nu doar că te ajută să-ți organizezi munca, dar pornind de aici, te ajută să-ți organizezi viața. Ca freelancer în general dar și ca om. Având un program de muncă foarte organizat, îți poți organiza orele de masă, timpul de odihnă, timpul în care faci altceva la calculator, timpul petrecut pe platformele de socializare.

Trebuie să recunoști că atunci când ești ocupat și te chinuie termenele de predare, uiți să mai mănânci. Și când termini munca, dai iama la frigider și mănânci tot. Nu e sănătos să fii atât de dezechilibrat alimentar. Nici să stai ore în șir pe scaun în fața calculatorului.

În plus, n-ai calculat niciodată câte ore stai zilnic pe Facebook și alte platforme de socializare.

 

Ca să nu zici că Time Doctor e un soi de zbir, te lasă să asculți muzică din Youtube în regim rezident. Adică, pornești muzica, deschizi aplicațiile de lucru, pornești Time Doctor. Dacă lași muzica în fundal în timp ce-ți vezi de muncă, nu va raporta Youtube-ul pe print-screen.

Comentează şi tu

comentarii