Tocmai ai aflat că se poate lucra şi altfel decât să te deplasezi la o firmă şi să-ţi stea seful în carcă toată ziua? Minunat! Vrei să începi efectiv să lucrezi dar nu ştii dacă ai tot ce-ţi trebuie ca să devi operator data-entry freelancer? Nu ştii în ce constă o astfel de muncă? Înseamnă să introduci date pe calculatorul tău de acasă pentru clienţi pe care îi găseşti pe internet.

Poţi să cauţi anumite informaţii pe internet şi să le introduci într-un fişier sub formă de tabel sau de text. Când termini lucrarea îţi primeşti banii. Sau poţi să-ţi primeşti banii în funcţie de câte ore ai lucrat la respectivul proiect. Cu cât poţi să tastezi mai repede, cu atât munca ta va fi mai eficientă şi vei putea să câştigi mai mulţi bani. În plus, poţi folosi munca de operator data-entry ca pe o rampă pentru proiecte mai profitabile.

Iată ce ar trebui să stăpânești înainte de a începe lucrul ca operator introducere date de acasă:

Cum se folosește un PC cu internet.

Adevărul este că fără cunoștințe elementare despre calculatoare și internet, nu prea ai cum să te descurci în această zonă. Mai ales că nu este nimeni lângă tine care să te învețe. Dar dacă ai ajuns pe acest articol, cu siguranță nu ai probleme în acest domeniu așa că ar fi bine să ne concentrăm pe următorii pași.

Ai nevoie de o viteză bună de tastare pentru a fi eficient și a realiza cât mai multe proiecte.

Fie că ești plătit la oră, fie că ești plătit la proiect, este foarte important să tastezi repede. De ce? Pentru că dacă ești plătit la proiect vei vrea să finalizezi acel proiect cât mai repede pentru a încasa banii. Iar dacă ești plătit la oră, n-ai vrea ca să îți dezamăgești clientul prin volumul redus de muncă.

Ce e de făcut în acest caz? Nu este mare problemă dacă nu știi să tastezi așa de repede. Pentru această abilitate sunt și mai multe resurse online. Te poți antrena pe 10FastFingers, o aplicație care îți măsoară dexteritatea cu care tastezi cuvintele. E suficient să te antrenezi 20 de minute pe zi și vei vedea că în câteva săptămâni, sau poate chiar zile, vei avea rezultate mult mai bune.

Trebuie să știi să folosești programele de Office(Word, Excel, Powerpoint etc.)

Poate că nu va fi nevoie să folosești exact produsele Microsoft, pentru sunt mulți clienți care folosesc Google Docs, Zoho Docs, Libre Office sau chiar Open Office. Ar fi bine să stăpânești cel puțin un astfel de serviciu la perfecție iar la celelalte ar fi bine să le cunoști măcar structura. Cel mai bine ar fi să stăpânești, pentru început, suita Microsoft Office pentru că este cea mai populară. Așa că îți recomandăm să începi unul din cursurile de la Udemy despre Microsoft Office. Dacă nu îți permiți niciun curs din acestea, nu-ți fă griji pentru că sunt și cursuri gratuite.

Va trebui să fii o persoană ordonată, atentă și cu gândire logică.

Pare un vis lucrul de acasă, dar te poți trezi că trece toată ziua și nu ai făcut nimic. Asta pentru că acasă nu e ca la un serviciu în care să-ți spună cineva ce să faci. Când lucrezi de acasă ești responsabil de ceea ce faci și trebuie să-ți asumi acest lucru. Dacă ai nevoie de sfaturi și trucuri pentru a te descurca poți citi articolele din această categorie, vor apărea mai multe în timp.


Poţi lucra ca operator data-entry în regim de freelancer chiar dacă n-ai terminat încă liceul, dacă eşti o persoană cu doctorat sau dacă tocmai ai ieşit la pensie. Când lucrezi ca freelancer nu eşti ales după câte studii ai făcut ci după ceea ce ştii să faci şi poţi să faci bine.

Calitatea muncii pe care o prestezi este mai importantă decât o notiţă într-un CV. Aşa că e bine să te perfecţionezi şi să eficientizezi treptat felul în care munceşti. Dacă la un moment dat vei dori un tarif mai bun îţi recomandăm să ceri clienţilor tăi să dai un test prin care îţi poţi dovedi profesionalismul. Sunt multe situaţii în care un test înseamnă un pas inainte! Sunt şi situaţii în care clientul îţi cere să dai un test înainte de a începe lucrul. Dacă eşti un bun profesionist ar trebui să te bucuri.

Te-ai lămurit acum că nu e nimic complicat?

Comentează şi tu

comentarii