Începând cu acest articol, vom începe o serie săptămânală de articole în care să ne concentrăm atenția pe cei mai importanți pași în deschiderea unui blog de succes. Nu este atât de important pentru noi motivul pentru care îți deschizi un blog, cât interesul tău ca acesta să aibă și succesul scontat.

S-ar putea să îți dorești să ai un spațiu în care să-ți verși gândurile sau un loc în care să ai ocazia de a-ți prezenta portofoliul tău în fața altor clienți. Cert este că ai nevoie să ții cont de anumite lucruri pentru eficientizarea blogului tău.

Sunt tot mai populare în ultima vreme blogurile de nișă, adică acel blog care privește un domeniu sau un subiect anume, pe care să îl elaborezi în blogul tău. Cu un blog de nișă vei ajunge mult mai repede în primele poziții din Google, așa că ai toate motivele să iei în serios ideea de a începe un astfel de blog.

Dacă ai mai multe pasiuni sau îți dorești să scrii despre mai multe lucruri care nu au o anumită legătură, nu este problemă. Îți poți deschide mai multe bloguri de nișă, astfel încât să scrii despre fiecare separat și fiecare să aibă succes în zona lui.

În acest articol ne vom concentra pe alegerea unei nișe pentru blog, pentru că acestea sunt cele mai sigure și rapide mijloace de câștiga bani din blogosferă. Cum putem ajunge să facem bani? O să vorbim cu altă ocazie și despre acest lucru.

Alegerea nișei

Înainte de a începe să scrii propriu-zis să scrii pe un blog, e bine să te gândești că va trebui să scrii despre tema pe care o alegi destul de des. Așadar, trebuie să fie un domeniu de interes pentru tine, altfel s-ar putea să te plictisești încă de la început. Nu te gândi la cele mai profitabile nișe, ci gândește-te la ceea ce îți place ție.

Dacă vei alege nișe aglomerate, precum fashion sau IT, s-ar putea să ai mult de lucru până să ajungi în primele pagini din Google. Sfatul nostru, pentru o nișă aglomerată, este să alegi o micronișă.

De exemplu: pentru fashion ai putea să te concentrezi doar despre pantaloni sau încălțăminte ușoară, în loc să scrii despre toate categoriile de fashion. În IT ai putea să scrii despre monitoare sau configurații PC, iar în Travel ai putea să alegi o anumită regiune pe care să o elaborezi în articolele tale, și nu despre întreaga industrie. E mai simplu să fii găsit dacă scrii despre București sau litoralul Mării Negre decât să scrii despre vacanțe și bilete de avion în general.

Bineînțels, acestea sund doar nițte exemple, nu este nevoie să alegi între aceste trei nișe mari pentru a găsi o micronișă. Te poți gândi și la un domeniu pe care oamenii nu prea îl găsesc pe online de obicei cum ar fi, de exemplu, apicultura, drumețiile montane sau orice altă activitate care presupune mai multă prezență în offline decât în online.

De ce ar putea fi profitabile? Pentru că oamenii aceștia când intră în online vor căuta ceva ce îi interesează cu adevărat, iar dacă promovezi niște produse prin linkuri afiliate s-ar putea să ai comisioane mult mai bune decât în alte nișe. Asta chiar dacă nu sunt la fel de multe magazine online pe care să le recomanzi.

Nu trebuie să fii expert în nișa pe care o alegi, dar este vital important să fii cel puțin pasionat de aceasta. Pe termen lung, îți va fi mult mai ușor să studiezi, să cercetezi și să cauți diverse informații pe Internet, pentru a realiza un articol foarte bun care să atragă vizitatori atât din motoarele de căutare, cât și din rețelele sociale.

De reținut, pe scurt!

Mai jos vei găsi cele mai importante lucruri de care trebuie să ții cont atunci când alegi o nișă. În felul acesta, îți va fi mai ușor să te gândești, să îți dai seama ce îți dorești și să iei o decizie în această direcție, până săptămâna viitoare când vom discuta despre branding și domeniu web. Iată, deci, câțiva pași pe care ții recomandăm.

  1. Dacă nișa ta preferată este aglomerată, alege o micronișă despre care ai putea să scrii.
  2. Alege o nișă dintr-un domeniu care te pasionează, astfel nu-ți va fi greu să fii perseverent.
  3. Caută pe Google detalii despre nișa ta și vezi ce potențiali concurenți ai.
  4. Fii practic și gândește-te la nevoile oamenilor care sunt interesați de domeniul despre care scrii, astfel vei știi ce conținut trebuie să creezi și pe ce detalii trebuie să te concentrezi.
  5. Alege o nișă pentru care există piață și interes.
  6. Ia o foaie de hârtie și un pix, alege nișa sau nișele și notează pe foaie la ce te-ai gândit, dacă vrei să ai un blog de succes.

Lasă mai jos un comentariu cu nișa pe care ți-ai ales-o. S-ar putea să îți răspundem și să îți dăm câteva idei în plus!

Pasul 2: Înregistrarea unui domeniu Web

Comentează şi tu

comentarii