Pe platformele de freelancing există informații publice și informații private. După o perioadă în care un freelancer activează cu succes în domeniul său, multe lucruri tind să se petreacă în privat. Să zicem că intrați pe pagina de prezentare (profilul) unui freelancer. Vedeți proiectele la care a lucrat de când s-a înscris pe platformă și până în prezent. Dar, printre proiectele publice se strecoară liniștite și proiectele private.

Ce fel de lucruri pot fi private? Postarea anumitor job-uri și proiecte, invitația anumitor freelanceri la interviu, angajarea unui freelancer, tariful agreat, etc. Deci, o grămadă de lucruri pot fi private și un necunoscător crede că nimic din toate acestea nu există.

  • De ce ar posta cineva un proiect privat? Pentru că un proiect public mare și frumos generează un val enorm de aplicări și clientul consumă mult timp ca să le analizeze. Când postează un proiect privat invită să participe numai pe cine dorește clientul, adică își alege posibilii colaboratori pe sprânceană. Poate însemna să plătească mai mult freelancerul ales, dar primește super-calitate.
  • De ce se trimit invitații private la interviu? Mulți freelanceri care au aplicat la un proiect monitorizează activitatea ulterioară: vor să știe cine a fost angajat, care a fost tariful agreat între părți, când începe și când se încheie respectivul proiect, dacă a primit review-uri pozitive acel client/freelancer, dacă a făcut plățile la timp, etc. Când e totul privat, aceste informații sunt văzute doar de către clienți și de cei câțiva freelanceri invitați. Restul habar nu au ce se întâmplă “în spate”!
  • De ce se angajează în privat freelanceri? Se scurtează timpul de selecție, se aleg cei mai buni și mai potriviți freelanceri, oamenii au posibilitatea să se cunoască mai bine înainte să înceapă munca efectivă.
  • De ce se ține privat un anumit tarif? E posibil ca un freelancer să pună în profil un anumit tarif, însă pentru anumite proiecte să accepte și alte aranjamente financiare. Depinde de proiect, de durata lui, de cât de bine se înțelege cu acel client, etc. Când vede un avantaj în respectivul proiect, freelancerul are motive să “mai lase la preț”. Dar asta nu trebuie să știe toată lumea, pentru că dacă ar fi așa, pe viitor ar câștiga mai puțin din alte proiecte. Viitorii clienți ar cere și ei “tratament preferențial”.

Cum ajungi să cunoști toate aceste dedesubturi? Cum să construiești relații bune cu clienții, să muncești bine și să câștigi excelent? Păi, răspunsul îl găsești în întrebările puse. Trebuie să muncești bine! Adică să le dovedești că ești profesionist și că-ți meriți statutul de antreprenor independent (freelancer).

Comentează şi tu

comentarii