În ultimii ani felul în care se promovează produsele şi serviciile în mediul online s-a schimbat. Acum este suficient să existe o singură persoană suficient de perseverentă care să activeze pe platformele de socializare şi care să ştie exact ce promovează. Există însă şi un risc: fiind vorba de o singură persoană care se gândeşte la toate, e posibil să-i scape lucruri importante sau să facă greşeli care pot avea rezultate greu de prevăzut.

Dacă eşti freelancer şi vrei să promovezi pe platformele de socializare ceea ce munceşti, serviciile pe care le oferi, etc. trebuie să îţi faci măcar o strategie de bază în 5 paşi:

  • ce platformă de socializare alegi? Nu e simplu, pentru că fiecare are avantaje şi dezavantaje. Totuşi, în top este Facebook şi Google+. Merită să îţi faci cont şi pe altele? Depinde doar de tine. Sfatul nostru este să alegi platformele populare care îţi permit să te exprimi în forma care îţi e mai comodă.
  • unde se află clienţii pe care îi vizezi tu?  Trebuie să ai clar în minte ce fel de clienţi îţi doreşti şi care este mediul pe care îl frecventează (ca persoane sau ca şi companii, din ţară sau din străinătate).
  • unde sunt competitorii tăi? Credeai ca nu ai aşa ceva? Te-ai înşelat! Pe fiecare segment de activitate există competiţie. Acolo unde sunt freelancerii care fac aceleaşi lucruri ca şi tine, trebuie să fii şi tu! Mai mult decât atât, TU trebuie să fii şi acolo unde nu-s ceilalţi. Fii deschis, explorează şi alte platforme de nişă. S-ar putea să fie o mină de aur pentru tine.
  • cât timp aloci zilnic acestei activităţi? Chiar dacă un freelancer îşi consumă cam 30% din timpul său activ de muncă pentru a-şi promova serviciile şi abilităţile, trebuie să te gândeşti cum vei manageriza totul atunci când vei ajunge să ai un cont popular sau mai multe conturi. Volumul de informaţii de gestionat va fi uriaş. Vei putea să-i rezişti? Să nu crezi că e prea devreme ca să te gândeşti la asta.
  • pui la bătaie un buget de promovare? Dacă vrei să devi popular sau să ai vizibilitate cât mai repede, ai nevoie de un buget de publicitate. Poate fi şi un buget mic, pe care să-l foloseşti pas cu pas. Cert este că vei avea nevoie de unul.

Ai căpătat cât de cât o viziune de ansamblu asupra strategiei de promovare pe platformele de socializare? Sperăm că da! Evident, va fi nevoie să aprofundezi ideile de mai sus. Îţi va fi de mare ajutor!

Vom reveni şi cu alte materiale dedicate freelancerilor şi platformelor de socializare dacă tu consideri că îţi sunt de ajutor.

Spune-ne părerea ta mai jos, folosind formularul pentru comentarii.

Comentează şi tu

comentarii