Copywriter este un cuvant greu de tradus şi din acest motiv nici nu există un corespondent în limba română pe deplin acceptat. Este un scriitor comercial dar nu doar atât. În condiţii obişnuite, atunci cand începi să scrii un articol sau un text este ca să informezi, să transmiţi o informaţie care să fie de ajutor cititorilor. Când eşti copywriter a scrie un text devine ceva mai complicat, pentru că nu mai este doar vorba de o persoană care transmite o informaţie. Un copywriter trebuie să înţeleagă ce doreşte clientul său să transmită, cum funcţionează un produs, care îi sunt atuu-rile şi cum vin acestea în întâmpinarea nevoilor sau dorinţelor utilizatorilor. Iar în final când începe să scrie un articol sau un mesaj publicitar trebuie să ştie foarte exact cui i se adresează.

Încă eşti puţin confuz cu privire la munca de copywriter?

Hai să luăm un exemplu…

Să zicem că lucrezi deja de ceva vreme ca freelancer pentru scriere de articole şi te descurci foarte bine. Clienţii tăi sunt mulţumiţi de munca ta, câştigi bani frumoşi,  experienţa se acumulează şi-ţi formează un portofoliu apreciat. Eşti pe punctul să mai încerci şi altceva. Într-o zi găseşti un anunţ: “caut copywriter inspirat pentru concepţie materiale comerciale despre produse electronice. Se cere: cursivitate în scriere, limbaj accesibil, rapiditate în învăţarea produselor şi în identificarea publicului ţintă”.

Eşti gata să încerci? Nu pare foarte complicat.

  • Astfel de clienţi (cei care postează ofertele de muncă) caută adesea începători în domeniu pentru că aceştia au multă inspiraţie, vin cu idei noi şi neobişnuite. Iar când vine vorba de copywriting acest lucru este foarte apreciat.
  • Ce ai de făcut mai departe? Primeşti un set de produse şi o documentaţie aşa încât să înţelegi cât mai repede cum funcţionează, de ce le-ar cumpăra cineva şi mai exact cine sunt oamenii care le-ar cumpăra. După ce te lămureşti care este răspunsul la aceste întrebări, începi să scrii.
  • Scriitura în sine suportă diverse modele. Unele se rezumă la un slogan percutant, altele se descriu mai bine printr-un paragraf de text împânzit cu cuvinte cheie (unele cu semnificaţie specială pentru cel care vinde produsele), altele spun o poveste cu mărturii ale unor clienţi care au folosit respectivele produse. Tu trebuie să îţi adaptezi mesajul ca şi copywriter la stilul dorit de clientul tău.
  • Dificultatea în această muncă este că depinzi de inspiraţie, ai nevoie de idei excelente care să vină uneori contra-cronometru. Din acest motiv (şi din altele) munca de copywriter este foarte apreciată şi excelent recompensată financiar.

Acum că ţi-ai făcut o idee despre ce înseamnă munca de copywriter freelancer eşti gata să încerci? Poţi să faci câteva teste împreună cu prietenii tăi şi cu produsele pe care le folosiţi împreună şi să vezi cât de convingător poţi fi în astfel de articole comerciale.

Află cum poți deveni un bun copywriter cu acest curs!

Aţi încercat? Care a fost rezultatul?

Comentează şi tu

comentarii