Comerțul electronic este o industrie care în urmă cu 15 ani părea a fi în domeniul SF, la fel cum ni se pare acum livrarea cu drone, însă în ziua de astăzi este o industrie foarte bine reglementată care, cu fiecare an ce trece, pare să câștige teren în fața comerțului tradițional. În România, această industrie nu este atât de dezvoltată dar există suficient volum pentru a dezvolta o afacere în această zonă, iar cei care au curajul să înceapă ceva acum, vor avea de câștigat mai mult atunci când se va dezvolta industria.

Pentru a ne pregăti în această zonă, cel mai bine este să începem prin a ne educa și a învăța mai multe despre ceea ce presupune comerțul electronic. Așadar, în acest articol veți găsi 3 recomandări de carte prin care veți contura o imagine mai clară asupra comerțului electronic, dar și idei și tehnici pentru a deschide un magazin online.

1. Arta retelelor sociale

Comandă cartea!

Cu acest titlu poate veți crede că am depășit deja bazele comerțului online, dar dacă vrem să înțelegem acest fenomen care se schimbă mereu, trebuie să ne adaptăm și să ne ocupăm de toate aspectele importante ale sale. Comerțul electronic presupune mult mai mult decât deschiderea unei pagine web, instalarea unui CMS de shop online și deschiderea unei pagini de facebook.

Pentru a avea succes în online trebuie să fii prezent peste tot, și unde este toată atenția clienților tăi când sunt online? Exact, pe rețele sociale. Dacă înțelegi cum să atragi atenția potențialilor tăi clienți fără a fi agasant și enervant, atunci vei avea succes real în online. Despre acest lucru vorbește Guy Kawasaki în cartea sa, iar dacă vrei să afli mai multe, o poți comanda la reducere prin linkul de mai sus.


2. Cum funcționează Google?

Comandă cartea!

După ce îți vei deschide un magazin online, vei observa că vei primi foarte multe oferte de la firmele care fac SEO(optimizare în motoarele de căutare) pentru a fi prezent în căutările pe Google. Putem discuta foarte multe despre acest subiect, pentru că SEO este un domeniu care se bazează pe experiență, și nu pe informații exacte.

Cu toate acestea, singurele lucruri sigure sunt informațiile pe care aceste motoare de căutare, precum Google, le oferă în spațiul public. Acestea sunt foarte puține, dar oare cum ar fi să citești o carte scrisă de doi oameni importanți din Google?

Jonathan Rosenberg este în Google din 2002 și a fost consilier al CEO-ului Larry Page. Eric Schmidt a fost CEO-ul Google din 2001 până în 2011. Puteam începe doar cu aceste două fraze și era suficient pentru a vă convinge cât de important este să citiți această carte.


3. Un click. Jeff Bezos si ascensiunea Amazon.com

Comandă cartea!

Dacă am început cu rețelele sociale, am continuat cu Google, urmează ca în sfârșit să discutăm despre un magazin online. Despre Amazon.com ați auzit, cel mai probabil, cu toate că nu este prezent în România. În SUA are un cotă de piață foarte mare, jumătate din comenzile online fiind făcute pe Amazon.

Jeff Bezos a construit o companie atât de mare pe niște principii care pot fi folosite și în ziua de astăzi, chiar dacă rezultatul nu se va putea asemăna niciodată. În această carte vom putea afla mai multe despre ascensiunea Amazonului, care nu este doar un magazin online, ci un adevărat imperiu în online.


În concluzie, avem o carte despre cel mai mare magazin online din lume și alte două despre cele mai importante surse de trafic ale magazinelor online, motoarele de căutare și rețelele sociale. Este suficient să studiezi aceste domenii pentru a avea o idee despre comerțul electronic și despre modul de interacționare al clienților în mediul online.

Este mai bine să începi cu puțin informații, dar bune, decât să înveți la nesfârșit și să nu aplici nimic din ceea ce înveți. Cu timpul vei observa că vei învăța din propria experiență mai multe lucruri decât ai din învățat din cărți. Așa că așteptăm mai jos comentarii cu privire la cărțile pe care le-ai citit în acest domeniu.

Comentează şi tu

comentarii