Sunt persoane pentru care organizarea unui team building în firmă reprezintă o bucurie. Pentru altele e doar un ghimpe în coastă. Şi mai sunt şi altele care sunt perfect indiferente. Persoanele care se bucură privesc probabil team building-ul ca pe un prilej de relaxare. Şi este şi acest lucru. Dar nu văd mai departe care sunt scopurile care se vor reflecta în munca lor de fiecare zi. Nici ceilalţi nu înţeleg prea bine care este rostul unui team building, în crearea şi eficientizarea unei echipe sau în general, a angajaţilor unei firme.
La ce e bun un team building?
Scopul pentru care se organizează un team building este ca oamenii să aibă ocazia să se cunoască şi în alte ipostaze decât cele de muncă. Să întărească relaţiile dintre ei şi în acest fel să poată muncii mai eficient împreună. Pentru binele firmei dar şi al lor personal. Trebuie să recunoaştem că dacă procesul de închegare al echipei reuşeşte (şi de obicei reuşeşte) toată lumea e câştigată. Într-un fel lucrezi cu o persoană pe care n-o cunoşti prea bine şi altfel cu cineva cu care ai stat de vorbă mai mult, căruia îi cunoşti familia, bucuriile şi tristeţile.
Riscurile unui team building
Primul risc este cel legat de atitudinea de start pe care o au oamenii. Unii cred că e prilej de relaxare, alţii sunt doar încurcaţi iar alţii indiferenţi. Dacă aşa se porneşte “la drum” team building-ul îşi va atinge doar parţial scopurile. Aceste ieşiri prin alte locuri decât sediul firmei (poate la munte, la mare, undeva în oraş, etc.) trebuie pregătite printr-o bună comunicare internă. Trebuie planificate din timp, discutate şi trebuie să aibă un scop clar pe care toată lumea trebuie să-l cunoască. Toată lumea trebuie să ştie de ce e aşa de important, pentru ca mai apoi să se poată bucura de rezultate în muncă şi în relaţiile interumane.
Merită bătaia de cap?
Cei mai mulţi spun că da, merită. Altfel nu şi-ar mai bate capul cu planificarea, organizarea, etc. Şi sunt din ce în ce mai multe firme care organizează astfel de prilejuri de bună cunoaştere între angajaţi. Asta ne face să credem că sunt mai multe argumente pro decât cele împotrivă.
Voi aţi încercat aşa ceva în firma la care lucraţi?
Dacă nu, de ce nu faceţi un test?