Numărul magazinelor online este în continuă creştere şi acest trend se va menţine ani la rând. Asta înseamnă ca cei care ştiu să lucreze la ele vor avea o sursă constantă de venit. Magazinele sunt operate de firme, unele mai mari iar altele mai mici şi fiecare angajează personal aşa cum consideră ca îi este mai bine. Majoritatea însă lucrează cu freelanceri pentru că aşa consideră că îşi pot administra mai eficient bugetele lunare alocate.

Dar ce înseamnă să lucrezi la un magazin online?  

  • să ştii să foloseşti o platformă de gestionare a produselor (CMS) care formează magazinul online (de exemplu: Joomla!, Drupal, etc.)
  • să ştii să te documentezi pe internet, să interpretezi etichete şi fişe ale produselor (îţi prinde bine să cunoşti engleză şi să ai noţiuni aferente tipului de produse cuprinse în magazinul de care te ocupi)
  • nu strică să ştii să procesezi imagini la o calitate cât mai bună (de exemplu, Photoshop)
  • să interacţionezi cu clienţii (relaţii publice, suport clienti) şi să te ocupi de expediţia produselor cerute (logistică)
  • să emiţi documente aferente livrării (contabilitate)

Pare complicat? De fapt nu este, pentru că operatorul magazinului trebuie să ştie doar care este fluxul informaţiei şi cel de vânzare a produselor. Nu trebuie să le facă singur pe toate. Magazinele mari au în spate echipe numeroase şi fiecare persoană este angajată pentru un task anume. Cel mai adesea însă, un freelancer se ocupă de partea de conţinut şi suport clienţi: adaugă produse în magazin, scrie prezentări şi furnizeaza detalii, adaugă poze, gestionează preţuri şi disponibilitatea produselor în stoc, răspunde întrebărilor clienţilor. Deja e mai simplu, nu-i aşa? De partea contabil-logistică se ocupă angajaţii care lucrează zilnic la sediul respectivei firme.

Un freelancer care şi-a găsit un astfel de angajament este un om fericit, pentru că dacă este conştiincios înseamnă că are de unde câştiga bani cel puţin câteva luni sau ani. Adică are stabilitatea după care tânjeşte şi în acelaşi timp lucrează de acasă la proiecte interesante pe care şi le poate adăuga în portofoliu. Prinde bine şi la reputaţie!

Tu cum stai? Ţi-ai găsit un astfel de angajament?

Comentează şi tu

comentarii