Toată lumea se plânge într-un fel sau altul că nu e chiar atât de eficientă în muncă pe cât şi-ar dori. În acelaşi timp, suntem conşienţi de creşterea numărului de factori perturbatori şi de intensitatea perturbărilor pe care le provoacă aceştia. În rândurile de mai jos ne propunem să analizăm un pic aceşti factori aşa încât să le stopăm influenţa asupra noastră.
Problemele personale aduse la muncă
Din păcate, vei avea mereu probleme personale. Poate că nu vor fi mereu aceleaşi, dar lucrurile care vin dinspre viaţa ta personală, dinspre familie au potenţialul de a-ţi întoarce munca pe dos. Adică de a-ţi face praf eficiența. Încearcă să laşi acasă problemele personale şi pe cele profesionale la locul de muncă. N-o să reuşeşti tot timpul, dar dacă devii conştient de potenţialul perturbator cu privire la munca ta, vei face tot posibilul. N-ar fi rău ca atunci când eşti efectiv depăşit de problemele personale, să ceri câteva zile de odihnă. Altfel îţi va fi foarte greu să faci faţă. Vei ajunge extrem de obosit, frustrat şi ineficient. Decide corect, în cel mai scurt timp.
Mailurile de muncă şi şedinţele
Vrei sau nu vrei, în fiecare zi vei comunica lucruri pe mail. Vrei sau nu, tot va trebui să participi la şedinţe. Ai nevoie să ştii nişte aspecte organizatorice aşa încât să poţi lucra. Dar, dacă toată ziua eşti întrerupt de mailuri nu mai ajungi să termini treaba aferentă zilei în timp util. Dacă o perioadă mai lungă procedezi aşa, vei ajunge să te sufoci în mailuri şi în sumaruri de şedinţe. Răspunde la mailuri la anumite ore, de exemplu dimineaţa devreme, imediat după pauza de prânz. Nu te întrerupe pentru orice fleac. În privinţa şedinţelor, nu depinde totul de tine, dar dacă poţi, fii prezent numai la ce e musai.
Comunicarea defectuoasă
O să spui că asta depinde de mai multe persoane şi e adevărat. Dar şi comunicarea cu tine însuţi e importantă. Dacă nu ai conflicte interioare îţi va fi mai uşor să comunici cu ceilalţi. Chiar şi cu cei care nu sunt buni comunicatori. Şi vei găsi astfel de persoane. Comunicarea cu ei va fi mereu o provocare, de aceea încearcă să-i cunoşti bine aşa încât să o poţi lua pe scurtătură atunci când e mare nevoie. Învaţă să îţi susţii părerile şi deciziile cu argumente care să nu poată fi contestate şi să se vadă interesul pe care ţi-l dai pentru muncă şi aspectele profesionale. Abordează mereu lucrurile cu calm, chiar şi atunci când eşti vădit în dezavantaj. Ştii cum se spune - Se învârte roata! Dacă ai nevoie, mergi la cursuri de comunicare pentru că te pot ajuta şi ai cum să le faci pe banii firmei la care lucrezi.
Telefonul personal şi platformele de socializare
Limitează utilizarea telefonului la lucrurile foarte importante sau foarte urgente. E clar că acestea nu apar în fiecare zi. În privinţa platformelor de socializare, ele nu există cât eşti la muncă. Iar dacă munca presupune să lucrezi pe platformele de socializare, nu amesteca lucrurile și conturile. Situaţia poate deveni dezastruoasă pentru eficiența ta în muncă dacă laşi notificările platformelor să curgă. Dezactivează-le, respinge-le, nu te întrerupe pentru fiecare like pe care îl primeşti și nici pentru vreo postare neimportantă. N-ar fi rău să mai închizi din conturi. Prietenii adevăraţi nu sunt cei de pe platforme ci cei pe care îi vezi faţă în faţă.
Odihna insuficientă, mesele neregulate
Tuturor ni se întâmplă să avem perioade mai obosite şi mai stresate. Dar când îţi dai seama că treci printr-o astfel de perioadă, schimbă macazul. Fă ceea ce poţi să faci, iar pentru cele care nu stau în controlul tău nu te mai stresa. Respectă programul de odihnă şi de masă, atât când eşti acasă cât şi când eşti la muncă. Dacă sări peste masa de prânz sigur n-o să-ţi crească uimitor eficiența, dar s-ar putea să faci gastrită (sau altceva!) dacă îţi faci din asta un obicei. Învaţă-te să ai grijă de tine.
Sănătatea neglijată
Şi că a venit vorba de sănătate - trebuie că măcar o dată pe an să-ţi faci controalele medicale. O să te întrebi ce legătură are asta cu eficiența ta în muncă. Păi, are. Dacă nu mai vezi bine, te doare capul şi te chirceşti de stomac… sigur nu-ţi mai arde de eficiență, muncă, firmă, serviciu! Atunci când e nevoie, du-te la doctor. Urmează tratamentele care ţi se recomandă chiar dacă uneori e posibil să presupună concediu medical sau de odihnă. Da, nu-ţi recomandăm să sari an de an peste concediul de odihnă. El există pentru că fiecare om are nevoie de el. Deci, şi tu. Încearcă să nu amesteci concediul de odihnă cu “lasă că o să rezolv şi treaba asta când o să fiu în concediu”. Că dacă procedezi aşa, o să ajungi să fii în concediu mai ocupat decât într-o zi obişnuită de muncă.
Gataaa! De ajuns cu recomandările… Dacă vei sta puţin să le analizezi o să vezi că sunt oferite cu drag şi pentru binele tău. Dar depinde de tine să le aplici. Spor!
Urmăritori / Pingbacks