Ca freelancer ești interesat să demonstrezi că ești un bun profesionist. Sunt mai multe căi prin care poți face asta, dar înainte de toate, trebuie să știi un lucru: nu vei putea minții că ești ceva ce nu ești. Așadar, trebuie să spui adevărul clientului de la început și să înveți să fii profesionist din rândurile care urmează. Sau să te verifici citindu-le.

  • fii de încredere - orice persoană cu care vei lucra vreodată are nevoie să se poată baza pe ceea ce stabilește cu tine, cu privire la munca pe care trebuie să o prestezi.
  • fii disciplinat - păstrează-ți în ordine toate acele lucruri cu care lucrezi zilnic: documentațiile, parolele, ghidurile, cererile clienților, aplicările, echipamentele de care depinzi, corespondența, etc. Totul trebuie pus în ordine, altfel fiecare zi de muncă va fi un chin.
  • gestionează-ți bine timpul - poți să muncești excelent, dacă nu-ți predai munca la timp este egal cu zero tot efortul depus. Raportează munca la timpul pe care îl ai la dispoziție.
  • construiește relații - fii dispus să investești timp în a-ți cunoaște clienții, colaboratorii, eventualii colegi de echipă, etc. Cu cât îi cunoști mai bine, cu atât vei putea lucra mai eficient.
  • atitudine pozitivă - nimic nu strică mai mult decât o persoană negativistă și veșnic posomorâtă care în orice dificultate nu vede decât catastrofe. Înțelege că o dificultate depășită este un mare câștig. Treci la muncă și fă totul cât de bine poți tu! Cu zâmbetul pe buze.
  • cunoaște cât valorezi - valoarea unui profesionist nu se reflectă numai în tariful solicitat ci și în potențialul pe care îl are implicarea sa într-un anumit proiect. Alege proiectele nu numai ghidându-te după bani ci și după cât poți să înveți și ce poate însemna pentru viitorul tău.
  • oferă transparență - comunică sincer cu clientul tău, explică-i ce nu înțelege, arată-i cum se fac anumite lucruri și de ce durează timpul pe care tu îl raportezi. Fii mereu deschis să-i răspunzi la întrebări.
  • comunică eficient - mai are rost să discutăm acest subiect? Cum poți lucra la un proiect, cum poți câștiga bani și reputație dacă tu nu poți nici măcar să comunici cu clientul tău în mod eficient?
  • înțelege perspectiva clientului - atunci când apare o situație în care părerea ta diferă de cea a clientului, fă un exercițiu de empatie - pune-te în locul lui! Nici nu-ți dai seama la ce concluzii interesante poți ajunge.
  • dezvoltă-ți reputația - poți să fii un profesionist excelent, dacă n-a auzit nimeni de tine este egal cu zero. Așa că fă eforturi ca potențialii clienti să afle ce poți face și în ce condiții.

După cum vezi, dacă te implici în munca ta cu pasiune și atenție, dacă înveți să comunici și să-ți înțelegi clienții, dacă nu uiți să te promovezi zi de zi, ai toate șansele să ajungi un profesionist adevărat.

Mult succes!

Comentează şi tu

comentarii