Îţi place să petreci timp pe Facebook? Dacă tot cunoşti platforma, uneltele de lucru, ai adunat o mulţime de prieteni şi îţi place să socializezi - de ce să nu faci şi bani din asta? Ai împleti frumos utilul cu plăcutul. Ba chiar ai putea renunţa la jobul tău actual ca să lucrezi ca independent (freelancer) pe Facebook. Crezi că nu e posibil aşa ceva? Sau că nu e posibil în România? Din fericire, chiar e posibil.
Hai să vezi cum…
- Creator de conţinut. Pentru că eşti utilizator de Facebook ai văzut deja cum sunt postările pe Timeline. Aceste postări formează conţinutul unei pagini. Conţinutul poate fi de prezentare a unei firme, al unui serviciu sau produs, al unui eveniment, etc. Postările sunt menite să pună în valoare, să informeze şi să interacţioneze cu publicul paginii. Dacă ai “cuvintele la tine” cum se spune, n-ar fi prea greu să postezi şi tu texte drăguţe, poze, filmuleţe şi să îndemni oamenii să interacţioneze, nu-i aşa? Asta înseamnă că ai fi creator de conţinut. Poţi să faci chiar tu textele, pozele şi filmele sau poţi să le preiei de la echipa de creaţie a respectivei firme. Cu cât te implici mai mult în procesul de creaţie, cu atât postările îţi ies mai bine, iar publicul începe să reacţioneze. Asta este ceea ce urmăreşti de fapt.
- Administrator şi Strateg. După ce ai învăţat tot ce ţine de partea de conţinut, vei dori să ştii mai mult despre lucrurile care se petrec în spatele unei pagini de Facebook. De ce unele postări sunt mai populare şi altele nu? Cum trebuie să alegi un subiect, o poză sau un clip video aşa încât să ajungă la un anumit segment din publicul tău. Este în creştere sau în scădere publicul paginii? Câte like-uri noi ai avut într-o anumită perioadă? Sunt multe informaţii care se regăsesc în statisticile automate generate de Facebook pentru fiecare pagină în parte. Interpretarea informaţiilor te face să vezi lucrurile subtile care mai înainte ţi-au scăpat. Adică din creator de conţinut devi administrator - gestionezi mai multe informaţii şi cauţi calea spre creşterea respectivei pagini.
- Advertiser. Etapa următoare este aceea de advertiser, adică persoana care gestionează publicitatea aferentă unei pagini de Facebook. Poţi să te ocupi numai de promovarea unor postări (adică boost) sau poţi să faci campanii de amploare folosind nişte unelte speciale pe care ţi le pune la dispoziţie Facebook-ul în baza unui ID de advertiser, asociat contului tău personal. Dacă primele două etape de lucru necesitau creativitate, timp şi pasiune, de acum înainte e nevoie şi de bugete. Pentru boost-uri bugetele sunt destul de mici. Pentru campanii bugetele pot fi impresionante. Pentru ca un freelancer să primească în grijă un cont de advertiser înseamnă să primească şi acces la sume destul de mari de bani pe care să le managerizeze în numele clientului său.
Dacă eşti de părere că poţi face o parte din aceste lucruri, înseamnă că poţi să te înscrii pe o platformă de freelancing şi să cauţi job-uri care solicită astfel de abilităţi. Job-urile pot avea nume variate, dar dacă e vorba de Facebook, n-are cum să fie vorba de alte activităţi decât cele enumerate mai sus.
Dacă ai întrebări, îţi stăm la dispoziţie!