Oricât de pasionat ești de un subiect anume, vei observa că după câteva articole scrise, îți vei pierde inspirația și mereu vei pierde timp căutând noi idei de articole. Soluția cea mai sigură este să pui bazele unui plan editorial și să îți planifici articolele din timp.

Mulți se pierd aici, deoarece nu-și doresc să aștepte prea mult până să publice anumite articole. Dar graba nu este o soluție aici, căci fără un plan editorial te vei trezi peste câteva luni de zile că nu ai publicat nici articolele pe care doreai să le scrii de îndată. Este foarte important să ai răbdare și să te ții de planul editorial pe care l-ai creat.

Dacă ești dispus să faci acest exercițiu de organizare pentru blogul tău, atunci te invit să mergem mai departe și să vedem cum putem construi un plan editorial pentru blog prin mai mulți simpli pași.

1. Caută cuvinte cheie din domeniul tău

Este normal să îți cunoști foarte bine nișa în care scrii, dar de cele mai multe ori nu vei putea controla totul și nici nu poți acoperi toate subiectele de care lumea este interesată. Motiv pentru care este bine să analizăm cu atenție orice subiect și interes din această nișă pe care îl putem aborda.

Așa că cel mai bine ar fi să deschiz un document excel sau să îți notez pe un carnețel toate ideile care îți vin în minte despre nișa ta. Să presupunem că este fotografie, în acest caz putem nota în excel cuvinte precum aparat de fotografiat, poze evenimente, obiective foto șamd.

După ce avem o listă consistentă, nu ne oprim, ci săpăm și mai mult. Mergem la unelte precum Google Adwords Keyword Planner (sau Planificator de Cuvinte Cheie) și introducem fiecare idee notată în excel. La fiecare căutare vei avea parte de noi rezultate pe care le poți introduce în tabel.

După cum poți vedea mai sus, poți introduce și situri în loc de expresii, și în felul acesta poți studia pe ce cuvinte cheie se bazează concurența ta. Ai găsit și mai multe rezultate? Introdu-le în acel excel pentru că vei avea nevoie de ele mai târziu.

2. Găsește idei de articole

Acum că ai o listă uriașă de cuvinte cheie, este momentul să vii cu idei de articole pentru fiecare cuvânt în parte. Acestea le poți introduce într-un alt excel pentru a avea o listă mai clară. S-ar putea ca unele cuvinte să se repete, așa că le poți ignora și să mergi la următoarele expresii din listă.

Bun, deci cum găsim idei de articole? Tot prin brainstorming, dar de data aceasta putem folosi și anumite șabloane, dacă le putem zice așa, prin care să ne stabilim idei de articole. De exemplu:

  • liste cu idei/sfaturi (18 locuri în care poți fotografia un apus de soare reușit)
  • liste de produse(5 DSLR-uri de care ai nevoie în orice vacanță)
  • întrebări (Cum poți micșora dimensiunea imaginii fără a-i afecta calitatea?)
  • rezolvări la probleme (Cel mai rapid mod de a găsi clienți ca fotograf)
  • liste cu bestsellers (Top 10 Cele mai bine vândute camere foto de pe f64.ro)
  • review al unui produs/serviciu

Și idei pot fi mai multe. Ideea este să iei fiecare expresie sau cuvânt cheie și să vezi cu care din șabloanele de mai sus poți face un articol.

3. Planifică articolele

După câteva ore mai târziu și 537 idei de articole de scris, este timpul să introducem acesta articole într-un plan editorial. Să presupunem că vrei să publici 5 articole pe săptămână, câte unul în fiecare zi lucrătoare. Sfatul meu este să te apuci de scris iar primul articol să îl publici abia peste o lună.

Dar înainte de a publica articole la întâmplare, îți recomand să arunci o privire peste toate titlurile de articole și să vezi dacă nu găsești asemănări între ele. Dacă observi astfel de asemănări, crează categorii în care să fie incluse toate acele articole. În cazul în care ai 5 articole pe săptămână, încearcă să pui cap la cap 5 categorii. Apoi să îți planifici ca în fiecare zi să publici câte un articol dintr-o anume categorie. În felul acesta îți vei obișnui cititorii și vor ști și ei în ce zile urmează să publici anumite tipuri de articole.

To ce mai rămâne acum de făcut este să îți stabilești mai clar cu care articole începi și să te apuci de treabă.


Dacă vrei să înveți mai multe despre planuri editoriale bazate pe optimizarea motoarelor de căutare, îți recomand și cursul lui Evan VanDerwerker.

Începe cursul aici!

Comentează şi tu

comentarii