Atunci când lucrezi ca freelancer se întâmplă frecvent să fii încărcat cu tot felul de treburi. E bine că este aşa, pentru că înseamnă că lucrezi la ceva ce-ţi place şi ca ai un venit stabil lună de lună din munca pe care o prestezi. Te bucuri că ai mereu ceva de făcut, însă ai o problemă cu gestionarea lucrurilor şi vrei ca ocazional să mai apuci şi tu să te odihneşti. Perfect normal!

Hai să vedem câteva dintre lucrurile la care e bine să fii atent, ca să-ţi meargă bine.

  • să sortezi activităţile fiecărei zile în funcţie de importanţă şi urgenţă
  • să ai un program de lucru zi de zi şi duminica să te odihneşti
  • să nu-ţi încarci zilele de muncă mai mult decât poţi duce
  • în fiecare zi să faci acele activităţi pe care ţi le-ai pus în plan şi să-ţi respecţi termenele de predare pentru lucrări
  • să nu te culci pe o ureche dar nici să nu “turezi motoarele” în mod excesiv
  • să ai măcar un concediu de 20-30 zile anual în care să te desprinzi de muncă
  • să ai grijă de sănătatea ta (analize, tratamente, odihnă zilnică)
  • să aloci timp familiei, prietenilor şi treburilor gospodăreşti
  • gestionezi foarte bine banii şi obligaţiile de plată (facturi, impozite, etc.)

După cum vezi, secretul reuşitei în munca aglomerată de freelancer este să înveţ să păstrezi echilibrul între activităţile profesionale şi cele personale. Probabil că nu-ţi vor ieşi toate de la început sau de la prima încercare, dar merită să fii perseverent când e vorba de lucruri importante, nu-i aşa? Treptat multe lucruri se vor lămuri, vei vedea ce program de lucru te avantajează, cum să jonglezi cu treburile personale şi să nu ratezi nimic din ce e important sau urgent.

Fă-ţi planuri realiste şi ţine-te de ele. Aşa vei reuşi în tot ce-ţi vei propune!

Succes!

Comentează şi tu

comentarii