E-mail Marketingul este combinaţie dintre mai multe componente folosite pentru a păstra legătura dintre firme şi clienţii lor. Este cunoscut faptul că apropierea dintre firme şi clienţi înseamnă mulţi bani pentru firme şi satisfacţii pentru clienţi.
Iată componentele implicate:
- Componenta tehnică. Aceasta presupune un program foarte dezvoltat de trimis multe mailuri în acelaşi timp. De exemplu, o firmă trimite mailuri către clienţii săi de ordinul a mii sau poate zeci de mii. E nevoie de un suport tehnic care să susţină aşa ceva: baze de date atent gestionate, servere performante, aplicaţii solide de trimiere, conexiune excelentă la internet, etc.
- Componenta de marketing propriu zis. Aceste mailuri pot să conţină noutăţi despre activitatea firmei, lansarea ultimelor produse şi tehnologii, prezentarea unor servicii, etc. Adesea ele sunt numite newslettere, dar nu numai. Ele pot lua forme diverse: de la cele mai sobre, până la cele mai amuzante. Stilul lor se concepe ţinând cont de publicul cărora li se adresează. Departamentele de marketing fac cercetări de piaţă şi cunosc foarte bine clienţii şi interesele acestora raportate la firma pe care departamentul o reprezintă.
- Componenta creativă se referă la persoanele care concep texte şi elemente grafice aşa încât să fie de interes pentru cei care primesc newsletter-ele. De fapt, punerea în pagină a unui newsletter sau a unui email de marketing este mai dificil decât paginarea unei reviste sau a unei cărţi. Pe un spaţiu foarte mic, adesea de mărimea unei foi A4 (sau cât încape pe un ecran de calculator), trebuie să găseşti combinaţia ideală de text şi imagine aşa încât un număr mare de clienţi să fie atraşi şi ţinuţi aproape. Aceştia formează piaţa căreia o firmă se adresează pentru a-şi vinde produsele sau serviciile.
Multe firme noi de IT şi Marketing funcţionează tocmai pe acest sistem. Au dezvoltat cele 3 componente în aşa fel încât au ajuns să vândă servicii de e-mail marketing. Există acum modele de prezentări grafice, stiluri consacrate în privinţa textelor, strategii de trimitere, sincronizarea perfectă cu activitatea firmelor deservite, suporturi tehnice şi baze de date uriaşe, tehnicieni performanţi şi programatori de top care se ocupă tocmai de acest segment. Aşadar, tu ca freelancer îţi poţi găsi locul în oricare departament implicat: poţi fi tehnician, poţi fi om de marketing sau creator de conţinut şi aspect grafic. E loc pentru tine oriunde consideri că te potriveşti.
Şi dacă tot înveţi sau cunoşti deja ce este e-mail marketingul ai putea aplica aceleaşi strategii pentru a te promova pe tine însuţi ca freelancer - abilităţile tale şi serviciile pe care le poţi oferi unor eventuali clienţi. Ce zici? Sună bine? Noi credem că da.