Dacă ești gata să spui că tu nu ești vânzător, mai gândește-te! A fi freelancer înseamnă să vinzi ceea ce știi să faci, abilitățile pe care le ai, în mod constant. Cum vei ajunge să câștigi un proiect dacă nu stăpânești tehnicile de vânzare?
Hai să-ți spunem cum să procedezi:
- ca să vinzi ceva cu succes trebuie să știi neapărat ce vinzi, adică să-ți fie clar la ce te pricepi și la ce fel de proiect vrei să lucrezi
- încearcă să îți dai seama de ce te-ar alege un client pe tine și nu un alt freelancer - identifică acel ceva care te face unic!
- fă o cercetare de piață așa încât să înțelegi cine sunt clienții tăi - s-ar putea ca dintr-o simplă căutare pe internet să ajungi să deții informații valoroase.
- adaptează-ți mesajul la nevoile clientului pe care îl cauți
- nu oferi doar un serviciu - oferi un pachet atractiv! În felul ăsta clientul nu apelează la mai mulți freelanceri, iar la tine ajung mai mulți bănuți.
- nu trebuie doar să îți prezinți oferta ci și să întrebi cum vine ea în întâmpinarea nevoilor clientului. Poate nu trebuie decât să faci o mică modificare și oferta să-i vină clientului “ca turnată”.
- stabilește scopuri așa încât să știi către ce anume te îndrepți. Câteodată e bine să lași lucrurile să curgă, dar în general e bine să vezi luminița de la capătul tunelului.
- păstrează legătura cu clienții tăi, pentru că ei își pot aduce oricând noi proiecte și lucrări. Așa poți ajunge un freelancer de succes, stabil financiar și cu un portofoliu de invidiat.
Când imparți totul în activități concrete, treaba asta cu vânzarea devine mai ușor de gestionat. Fă-ți obiceiul de a comunica eficient și de a înțelege nevoile clientului. Restul o să vină de la sine.
Încă ți se pare greu?