Ţi s-a întâmplat şi ţie să nu foloseşti toate oportunităţile care se ivesc la un moment dat? Cui nu i s-a întâmplat? Oamenii care au succes ştiu să folosească întregul potenţial al unor situaţii de genul celor în care eşti şi tu acum. Trebuie să-ţi scoţi din minte vechile idei cu “asta e treaba şefului” pentru că de acum tu eşti propriul şef şi trebuie să preiei frâiele…

Uite ce să faci:

  • prospectează piaţa -  ce? credeai că numai firmele mari fac asta? Nici vorbă! Dacă vrei să ajungi mare, şi tu trebuie să o faci. La început o să ţi se pară că e timp risipit, dar după o vreme o să vezi cum se adună câştigurile… Şi sigur o să-ţi placă!
  • păstrează legăturile cu clienţii mai vechi. O să te întrebi ce ai putea să-i mai spui unui client cu care ai încheiat ce aveai de lucru. Tocmai ăsta e secretul: nu ai terminat! Un client vechi te cunoaşte şi îţi poate da de lucru în continuare sau te poate recomanda şi altor cunoscuţi. Asta înseamnă că poţi câştiga din nou bani din aceeaşi sursă. Zău că nu e de neglijat!
  • preia iniţiativa - nu mai lăsa clienţii să facă asta! Fă tu primul pas. Trebuie să înţelegi că degeaba ai tu o tonă de idei grozave pentru proiectul clientului dacă nu i le şi spui. Nu are cum să-ţi citească gândurile! Aşa că e important să vorbeşti, să prezinţi şi să fii convingător. Crezi că poţi? De fapt, trebuie să poţi…
  • nu fii negativist - “clientul ăsta n-o să plătească”, “n-are bani” etc. Scoate-ţi lucrurile negative din minte şi lasă-i pe cei în cauză să decidă ce şi cum. Tu trebuie să îţi faci treaba bine aşa încât să-i convingi să plătească şi atunci când nu au bani. 🙂

Principiul de bază al succesului este “tu câştigi dacă şi clientul tău câştigă”! Nu e nevoie să faci studii la Oxford ca să îţi dai seama că aşa funcţionează toată treaba!

Acum ce mai aştepţi?

Care sunt clienţii vechi cu care trebuie să păstrezi legătura şi unde îţi cauţi clienţi noi?

Comentează şi tu

comentarii