Partea tehnică este aproape gata iar acum trebuie să ne ocupăm de imaginea și brandul blogului nostru. Nu este suficient să avem un blog frumos dar de care să nu audă nimeni. Așa că în acest articol, și în următorul, ne vom concentra pe a atrage trafic în mod organic și fără a cheltui vreun ban.

Poate că vă gândiți că nu avem conținut, așa că pentru ce atragem trafic? După cum scrie și titlul, mai întâi punem la punct conturile pe rețelele sociale și ulterior promovăm conținutul pe acestea. Ne vom uita la cele mai importante aspecte din fiecare rețea în parte și o scurtă îndrumar în a deschide un cont pe acestea.

1. Facebook

Cred că este normal să începem cu cea mai populară rețea, iar aici vom discuta de cel puțin două metode de promovare. Prima este pagina, iar a doua este grupul. Poate că vă gândiți la pagina personală dar s-ar putea ca acolo să nu fie toate persoanele în targetul pe care îl căutați așa că degeaba distribuiți toată ziua articolele pe profilul personal mai ales dacă nu sunt toate persoanele interesate de nișa pe care ați ales-o.

Pagina de facebook

Pentru a crea o nouă pagină, facebook vă îndrumă foarte ușor în această privință imediat după ce dați click pe săgeata din colțul din dreapta-sus a paginii iar de acolo dați click pe Creare pagină. De aici veți fi îndrumați pas cu pas de facebook și vă va recomanda insistent fiecare modificare importantă. Cel mai important este să vă creați un logo, pe care să-l afișați la imaginea de profil, și un cover pe care să-l afișați în antetul paginii. Puteți face asta folosind aplicația gratuită Canva.

Grupul de facebook

Aici treaba poate fi mai sensibilă, pentru că nu este indicat să faceți un grup de genul „cititorii blogului meu”. Aici va trebui să vă gândiți la cele mai discutate subiecte din nișa respectivă și să creați un grup în care oamenii să vină să discute despre aceste probleme. Să vă dau și câteva exemple pentru a vă face o idee:

  • Grupul IT-iștilor este un loc în care membri vorbesc despre IT. Grupul este creat de un mare magazin online care își generează trafic în felul acesta.
  • Trafictube este o comunitate a șoferilor care postează diverse scene filmate în trafic. Ați ghicit, e al unui magazin de camare video.
  • Ebook Readers Romania este o comunitate a cititorilor de ebooks creată de câțiva bloggeri de carte.

Acum că ați prins ideea, vă las pe voi să găsiți idei.

2. Instagram

Traficul venit de pe mobil crește de la o zi la alta și suntem conectați tot mai mult la telefoanele mobile, motiv pentru care este bine să fim prezenți acolo unde este atenția oamenilor. Dacă aveți deja un cont de instagram va fi destul de complicat să creați unul nou, asta dacă nu cumva aveți mai multe telefoane pe care să le folosiți.

Dar vă puteți deschide un cont business, atașat celui personal, pe care să-l folosiți pentru noul blog creat. Despre ce vom posta aici, cu altă ocazie.

3. Pinterest

Pinterest este cel mai bun loc de a publica imaginile din articole. Imaginile ajung mult mai repede în topul căutărilor Google, iar de acolo utilizatorii ajung direct la tine pe blog. De asemenea, dacă imaginea ta este bună, aceasta poate fi publicată și în alte board-uri de către utilizatorii Pinterest, căpătând astfel mai multă expunere și implicit mai mult trafic.

 4. Google+

Este una din cele mai puțin populare platforme de socializare, dar nu contează. De ce? Pentru că aceasta este proprietatea Google iar „legenda” spune că motorul de căutare favorizează linkurile publicate pe această platformă de socializare. Puteți crea o pagină pe care să publicați fiecare articol și puteți urmări dacă acesta se indexează mai repede.

5. Stumbleupon

Stumbleupon este o platformă în care poți selecta anumite interese și chestii care îți plac iar aplicația îți va afișa câte o pagină de pe internet conform preferințelor tale. Poți selecta pictură și vei vedea articole, imagini, filmulețe despre acest subiect. Cum funcționează pentru promovare? Păi poți să adaugi propriile linkuri iar platforma le va distribui și altora care pot fi interesațit de subiect.

Problema este că Stumbleupon poate identifica spamul și faptul că postezi doar linkuri de-ale tale, așa că este bine să-ți faci un obicei în a adăuga linkuri care ți se par interesante iar în felul acesta, linkurile tale nu vor trimite niciun semnal de spam către platformă.


Mai sunt și alte rețele importante precum Twitter, Snapchat, YouTube dar acestea fie sunt prea mici în România iar la altele este prea mult de lucru pentru a livra conținut relevant și nu vrem să ne ocupăm doar de a face gălăgie în rețelele de socializare, acestea ar trebui să fie doar un spațiu unde să ne distribuim propriile articole de pe blog.

Pasul 6: Instalarea modulelor | Pasul actual: Prezența pe rețelele sociale | Pasul 7: Apare în 3 aprilie 2017

Comentează şi tu

comentarii